Det finns mycket att uppröras över i världen…

oktober 2nd, 2012

…men mest av allt verkar det som om dåliga kundtjänster toppar ligan. Samlar just nu in underlag till en utbildning för kundtjänster och bidragen rasar in. Telia, Comviq, Tele 2, Telenor, 3 och Comhem verkar ligga i ”topp” gällande dåligt bemötande, icke-existerande problemlösning och uruselt handhavande. Här kommer ett litet klipp från ett inlägg jag fick nu i kväll.

Jag ringer varje dag för att höra vad som hänt. Hela tiden får jag prata med nya människor och förklara vad som hänt. Jag ringer också och ifrågasätter hårt varför personalen inte har kompetens att svara på vilket abonnemang som passar mig eftersom jag fick rådet att har ett abonnemang som inte fungerar med betalterminal. Då får jag svaret att det visst fungerar med det abonnemanget men jag antagligen bara hade kopplat fel! Då kan man ju undra varför den andra personen jag pratade med sa att det inte fungerade! Alla säger olika.

Efter någon vecka (kommer faktiskt inte ihåg hur länge) men det tog inte fyra veckor iaf tack och lov, så fungerade min telefon igen med betalterminal och internet. Jag hade under tiden fått ringa själv varje dag och höra hur det låg till och fick meddelande om att någon ”ansvarig” skulle höra av sig till mig. Den personen har inte hört av sig än.

Ovanstående är ett litet klipp från dagens mail men jag lovar att jag via fb och mail fått ta del av massor! Jag kan inte annat än förundras över att de stora bolagen har så många kunder som de har. Med tanke på deras överlag urusla service borde de kursat för länge sen, det vill säga om de varit småföretagare.

Om jag som företagare inte tar hand om mina kunder på bästa sätt får jag inte behålla dem. Ibland behöver de lirkas med, gullas med och ibland behöver man till och med be om ursäkt. Men jag gör det för jag är rädd om mina kunder! Tar du hand om dina?

Om du vill dela med dig av storys kring dåliga kundtjänster blir jag glad! Skriv antingen kommentar här nedan eller maila mig på marie@kreativitetslotsen.se Naturligtvis är de helt avidentifierade när de används och de kan inte spåras varken till dig eller någon annan uppgiftslämnare!

Å du, försök inte ringa mig; Telia har just strulat bort sin IP-telefoni för 400 000 kunder – IGEN!

 

Tips: Läs om vad som hände Karin

UPPDATERING: Läs vad om hänt Karin nu!

Comments are closed.